you're reading...
ECONOMIC, GENERAL, international, POLITIC, social

Frisoane pentru români: Renault deschide o nouă linie de fabricaţie la uzina Dacia din Maroc

Producătorul auto francez Renault inaugurează azi o nouă linie de producţie la noua uzină de la Tanger, din Maroc, potrivit presei franceze. Aici va fi produs în special modelul Sandero.

2

Uzina din Africa are o capacitate de 100.000 de maşini pe an, iar obiectivul producătorului francez este creşterea producţiei până la 340.000 de bucăţi pe an. Pentru a ajunge la acest obiectiv, numărul de angajaţi va ajunge la 5.000, la sfârşitul lui 2013.

Presa franceză relatează că decizia Renault de a dezvolta sit-ul marocan în defavoarea fabricii pe care o deţine în România, la Piteşti, a fost determinată de atitudinea guvernului marocan. Din investiţia totală de 1,1 miliarde de euro în fabrică, aproape jumătate, adică 47,6%, a fost suportată de guvernul marocan.

Renault a anunţat încă de anul trecut creşterea capacităţii la uzina sa din Africa. Aceasta este cea mai mare fabrică de maşini din Africa de Nord şi este un pariu şi pentru statul african, nu doar pentru Renault.

Fabrica de la Tanger a fost catalogată drept o ameninţare pentru uzina de la Mioveni, existând temeri că o mare parte din producţia din România va fi mutată acolo. De altfel, această posibilitate a fost enunţată chiar de management, atunci când anagajaţii de la Dacia au oprit producţia pentru a cere salarii mai mari.

„Dacă protestele de la Dacia nu se vor termina „rezonabil”, într-o manieră avantajoasă pentru ambele părţi, iar angajaţii vor continua cu cereri nerealiste, există o mai mare probabilitate ca o parte importantă a producţiei de la Mioveni să fie transferată în Maroc”, a declarat vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, în timpul protestelor.

Românii ar avea de ce să se teamă. Salariul mediu de la nouă uzină Renault din Maroc este cu 50% mai mic decât cel de la Mioveni şi de peste patru ori mai mic decât cel de la uzinele din Franţa. Potrivit celor mai recente date, salariul mediu net în cadrul fabricii Dacia de la Mioveni a fost anul trecut de 2.600 de lei, echivalentul a circa 580 de euro, iar la Tanger, în Maroc, salariul mediu este de circa 250 de euro.

În plus, uzina marocană are şi avantajul distanţei mult mai mici faţă de piaţa occidentală, cea mai importantă piaţă pentru autovehiculul românesc.

La Tanger se fabrică Dokker şi Lodgy şi, mai nou, Sandero. Încă nu se produce SUV-ul Duster, cel mai de succes model al Renault, care, cel puţin pentru piaţa europeană, se fabrică doar în România.

sursă: economica.net

Anunțuri

Despre jurnaluldemaine.ro

Jurnalul de maine - Stiri - Informatii - Evenimente - | Romanian Online News Agreggator | - Stiri si noutati mai aproape de tine -

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Eveniment recomandat de JURNALUL DE MAINE

Click pentru inscrirea la eveniment. Locuri limitate!

Recomandari JURNALUL DE MAINE

jurnaluldemaine recomanda reportajele digi24 "Romania furata"

URMĂREŞTE-NE PE TWITTER

SALVATI-LE VIETILE!

De astăzi JURNALUL DE MAINE  va posta in permanență pe prima pagină  un simbol al strigătului de ajutor al tuturor sufletelor nevinovate, victime ale acestui război.
%d blogeri au apreciat asta: