you're reading...
ECONOMIC, IT / TEHNOLOGIE

Vagoane „Star-Treck“, fabricate la Arad. Germanii și cehii le consideră cele mai performante din lume

aa

Criza economică ce a izbucnit în anul 2008 a afectat întreaga lume, lovind din plin industriile producătoare printre care şi industria feroviară. Anticipând scăderea drastică a investiţiilor în România  confirmată prin lipsa comenzilor de vagoane de călători noi, echipa managerială Astra a reacţionat imediat elaborând o strategie pe termen scurt şi mediu urmărind două coordonate principale: pe de o parte diversificarea portofoliului de produse, iar pe de altă parte translatarea ţintelor de marketing dinspre piaţa internă înspre pieţele externe în direcţia operatorilor  de transport pe calea ferată locali de talie medie şi nu numai.

Această strategie care şi-a dovedit viabilitatea s-a concretizat prin fabricaţia şi punerea în exploatare a tramvaielor Imperio cu podea 100% coborâtă în Municipiul Arad în anul 2014 şi a tramvaiului Armonia reconstruit şi modernizat pentru Municipiul Timişoara în anul 2015, precum şi prin livrarea pe pieţele din America de Sud şi Europa Centrală a unor noi generaţii de vagoane de călători, în condiţiile în care nivelul investiţiilor în material rulant nou la operatorul feroviar de stat SNTFC „CFR Călători” a fost inexistent începând cu anul 2011.

73 de vagoane pentru RegioJet

Pe plan extern, Astra a încheiat două importante contracte de vânzare vagoane de călători, unul în Brazilia şi un altul în Republica Cehă, în ambele cazuri beneficiarii fiind operatori feroviari. Contractul din Brazilia a fost tratat pe larg de presă locală şi centrală, dar contractul cu Cehia a fost mai puţin vizibil în presa românească chiar dacă a avut parte de spaţii generoase în revistele de specialitate de material rulant.

Contractul încheiat în octombrie 2012 are drept beneficiar firma RegioJet, un operator care îşi desfăşoară activitatea în Cehia şi Slovacia şi care are o strategie de creştere rapidă a activităţii sale, bazată pe utilizarea de vagoane noi cu un raport performanţă/preţ maximizat. RegioJet a selectat Astra ca fiind furnizorul său de vagoane,  contractul constând în livrarea a 73 vagoane de călători, cu o primă tranşă de zece vagoane până la sfârşitul anului 2015.

Vagoanele Astra respectă standardele actuale UIC şi TSI, îndeplinind toate condiţiile de circulaţie pe reţeaua de trafic internaţional de călători RIC. Ele sunt omologate în Romania dar sunt certificate în Austria, fiind înregistrate în parcul austriac de vehicule feroviare.

Dotările vagonului sunt de ultimă generaţie şi conţin toate instalaţiile obligatorii conform standardelor tehnice la nivele ridicate de calitate: instalaţie de alimentare pentru traficul internaţional cu patru tensiuni, iluminat cu mai multe trepte, instalaţie de informare călători cu ecran în salon şi vestibul, GPS şi nod bus de tren, toalete cu vacuum şi rezervoare de apă potabilă, instalație de climatizare, instalaţie de diagnoză.

Instalaţia de frână este de ultimă generaţie conținând frâna pneumatică, electropneumatică, electromagnetică, semnale de alarmă şi sistem de anulare frâna de urgenţă, fapt ce permite ca un vagon să poată intra în componenţa trenurilor care circulă pe reţelele internaţionale din estul, centrul şi vestul Europei fără nici un fel de setări suplimentare, în condiţii de siguranţă deplină. Confortul pasagerilor este ridicat la nivelul  celui din clasa business al curselor aviatice transatlantice, datorită scaunelor din piele confortabile şi a display-urilor cu touch-screen din instalaţiei de entertainment. Pe ecranul instalat în spătarul fiecărui scaun călătorii pot viziona filme artistice, desene animate şi videoclipuri, pot consulta lista de meniu, pot citi cărţi, află ultimele ştiri şi pot naviga pe Internet. Proiectul tehnic şi ingineria au fost făcute de către specialiştii Astra în colaborare cu cea mai prestigioasă casă de design din Cehia, iar interioarele au fost executate de către o firmă italiană.

Aspectul spectaculos al vagonului a făcut ca la ultima ediţie a târgului feroviar Innotrans’2014 de la Berlin, locul unde industria feroviară din întreaga lume îşi prezintă realizările de vârf odată la doi ani, un prestigios ziar german să califice vagonul drept vagonul Star-Treck, acordând-ui astfel calificativul de cel mai performant dintre vagoanele de călători prezentate. Atunci am avut confirmarea că vagonul produs de Astra la Arad este cel mai spectaculos din categoria vagoanelor convenţionale pe plan mondial, stabilind un  standard estetic şi de calitate în industrie greu de atins în viitor.

La ora actuală Astra este un partener important al operatorilor de prestigiu din Europa de vest dar şi de pe alte continente. Suntem siguri că în viitorii ani vagoanele Astra vor fi exploatate atât pe reţelele din întreaga Europă dar şi din Africa, America şi Asia.

sursă: glsa.ro

Anunțuri

Despre jurnaluldemaine.ro

Jurnalul de maine - Stiri - Informatii - Evenimente - | Romanian Online News Agreggator | - Stiri si noutati mai aproape de tine -

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Eveniment recomandat de JURNALUL DE MAINE

Click pentru inscrirea la eveniment. Locuri limitate!

Recomandari JURNALUL DE MAINE

jurnaluldemaine recomanda reportajele digi24 "Romania furata"

URMĂREŞTE-NE PE TWITTER

SALVATI-LE VIETILE!

De astăzi JURNALUL DE MAINE  va posta in permanență pe prima pagină  un simbol al strigătului de ajutor al tuturor sufletelor nevinovate, victime ale acestui război.